Söndag

Hela dagen har gått i hästarnas tecken. Dagen började med att åka och släppa ut hästarna på morgonen, det är så mysigt att komma in i stallet på morgonen och mötas av hästar som suckar och sträcker på sig. När hästarna fodrats och täckats var det tid att ta tag i mockningen medan Betty ändå skulle ut och äta upp morgon hö:t. Idag hade vi planer på att rida i ridhuset innan vi sedan skulle vidare ner till klubben Heby Rf och hejja och kika på de regionala hästtävlingarna. Vi hade tagit med oss ett nytt bett för att testa då jag upplever att hon blir stark och lite springig i hoppningen, men det bettet fungerade inge bra så vi böt tillbaka till tränsbettet och fortsatte rida med det.
sedan vidare ner till heby direkt efter, det är verkligen roligt att få se alla de duktiga ekipagen och hästarna tävla, det är också väldigt givande och peppande! Bettys och min hopptränare Lina gick en domarutbildning i hoppning för inte allt så länge sedan och har agerat som domare vid ett flertal tillfällen och även idag, så vi fick trevligt fikasällskap av henne i pausen mellan klasserna. (hon fyller även år imorgon och fick en liten present) :)






Kommentarer
Postat av: Isabelle

haha, är det jag som gömmer mig bakom den där rumpan? ;)

2011-11-20 @ 19:32:46
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Postat av: Sandra "aylen"

Haha ja det är det!

2011-11-20 @ 19:44:56
URL: http://aylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0