Söndag

Förra veckan var i iväg och tränade för Göran Liljestam. Göran har meriter och har tävlat upp till Grand Prix i dressyr och han har även varit dressyr ansvarig för det svenska fälttävlandslandslaget. Det var första gången jag red för honom (det var en programridning) och jag skulle mer än gärna boka in en till träning! Bra kritik och han gav oss mycket tips och idéer hur vi kan jobba vidare. Han var lätt att förstå och gav mig klarhet i endel bitar som varit knaggliga. Under själva programridningen tyckte jag att vi som så ofta saknar den sista powern, jag spänner mig troligen för mycket i början av programmet som gör att hon backar av, men jag fick också mycket beröm för att hela tiden vara noga med att Betty höll takten, något han nämnde som väldigt viktigt. En övning som han trodde skulle passa oss bra var att rida i små fyrkanter, se till att jag har Betty med mig helt genom varje hörn, han sa att hörnen var de ställena i programen där man verkligen kunde känna efter vart man har hästen och kolla läget. Det var givande och nu har vi fått lite ny energi för att fortsätta kämpa!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fru Högstadius

Du lyssnade väl på Tobbe igår på Ponnyakuten? ibland är det bra att byta tränare och testa på något nytt :) Även om man inte byter ut sin gamla tränare helt så tror jag precis som du säger att nya infallsvinklar är bra att få.

Svar: Det gjorde jag! :D
Aylen

2013-03-04 @ 13:47:36
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Postat av: my

Vilken fin häst :) Älskar dedär täcket :D

Svar: Tack, ja visst är det fint. :) Det passar henne bra.
Aylen

2013-03-06 @ 21:55:10
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0