Hundträning

 
Min familj är väldig hundintresserade, min pappa har tidigare arbetat med att utbilda hundar till försvaret och SIDA så det är kanske inte så konstigt att jag själv är ägare till två hundar. De och några andra har nyligen startat upp en grupp som träffas varannan helg och tränar. Jag är mer så att jag hakar på ibland när tiden finns till, för just nu är det rätt mycket med hästarna och även någon utställning då och då.
 
Men idag så passade jag på att åka med och titta, rätt så uttråkande, ;) det är inte alls samma sak som att titta på hästar som tränar. Men jag smet undan en stund på slutet och la ett spår till Lord, ett asfaltsspår med vinklar á la Sandra (alltså lite speciellt). Vilket Lord uppskattade så mycket att kameran inte alltid hängde med i fokuseringen. Men det är så härligt att se hur kul han tycker det är att jobba.
 
Challe var ju med han också, men han har varit lite orolig i sin nacke den senaste veckan så det blev inget jobb för honom mer än att agera sällskapshund. Fast för en hund som han så är det kanske inte så jättelätt alla gånger. Han är väldigt reserverad för människor, inte alls dum, men väldigt skygg. Men han gjorde det bra, han var till och med fram och smakade lite godis från en av kursdeltagarna, och var nyfiken och fram och nosade på de andra. (Charlie på bild med den rosa selen).
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättefina hundar! Vad är det för ras?:)

Svar: Tack, :DDe är welsh springer spaniel, en väldigt trevlig och sprallig hundas.
Aylen

2013-05-13 @ 05:37:06
URL: http://narkeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0