Intervaller och tågträning

 
Vilken härlig höstdag det har varit idag, solen har strålat och det har luktat härligt ute i (jag verkligen älskar doften av höst och skog). Hästarna går ute sista helgen nu, och det ser ut att bli helt okej väder, men sen till nästa vecka så ska det tydligen komma in lite regn, tråkigt med regn och lera, men bra för svampen i skogen, så att jag, sambon och hundarna kan ut och plocka för att fylla på i frysen, för just nu är det helt slut på förvällda från förra året.
 
Betty och jag var ute och red intervaller på åkern idag, samtidigt som vi tränade på tåg. Stallet där jag har hästarna ligger en bit från spåret och jag försöker att rätt så ofta rida ner till spåret för att öva. Nu går det att rida på en åker i direkt anslutning till spåret så det går att välja hur nära tåget man vill vara. Betty är inte speciellt berörd av det, när det kommer framifrån bryr hon sig inte alls, bakifrån lite grann. Hon har varit bakskygg och är fortfarande i vissa situationer så jag tycker att hon skötte det bra, tågen låter ju inte så jättemycket, men de går fort och kan överraska och ser kanske lite skräckinjagande ut kan jag tycka. 

Kommentarer
Postat av: JennyM

Sv Jaa visst är dom fina?! Jag tycker jättemycket om dom..

Vilken härlig bild på er två :)

Svar: Lite bling piffar alltid upp :)
Tack så mycket, :D
Aylen

2013-09-14 @ 05:43:29
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: Julia

Jag kan faktiskt säga att M är helt trafiksäker. Det går en stor väg vid stallet som är tungt trafikerad. Den rider vi aldrig

2013-09-14 @ 14:56:14
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Julia

(Råkade trycka för tidigt :p) .. på, men det åker både traktor, bilar, lastbilar och grävskopemaskiner på de mindre vägarna. M bryr sig inte. Däremot kan hon vara taggad när vi rider och takta, då får faktiskt bilar som kör alldeles för nära och alldeles för snabbt skylla sig själva om de får en spark eller nåt! Nu tror jag inte det skulle hända, är mest rädd att de ska köra på en..

Svar: Det är så läskigt med bilister som inte bryr sig ett jota om att det är djur vi sitter på. Självklart vill man ju håll sig ur vägen för bilarna, men ibland är det lättare sagt än gjort om de är taggade eller rädda. Skönt att din inte bryr sig om något speciellt fordon, då har du iallafall ett hinder ur vägen, och det är bara hålla tummarna för att de flesta visar hänsyn när de kör bil. Är de inte rädda om oss som rider kanske de ändå är lite rädda om lacken på bilen.
Aylen

2013-09-14 @ 14:59:40
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0