En vecka efter operation

Idag är det en vecka sedan Lord opererades. Tycker att han går bättre och bättre på benet, även om det fortfarande är stelt och stappligt. Vi är glada att han så snabbt efter operation använder benet och är såpass pigg och glad. 

Han har även accepterat att sova på golvet på nätterna, han som annars sover uppe mellan mig och Hannes, nu är det tomt i sängen, för även Charlie väljer att ligga större delen av natten på golvet. 

Såret ser bra ut, han är sydd med invärtesstygn, så det är inga man ser och tråden ska försvinna av sig självt. Vi väljer att ta av tratten mellanåt så att Lord ska kunna tvätta sig, men det gäller att hålla koll för han är snabb med att gå undan och tvätta runt operationssåret vilket han inte får. 

Det som händer härnäst är att han ska och träffa de som jobbar på rehabiliteringen på torsdag, jag vet faktiskt inte om han ska få prova på vattentrampet eller inte. Måste kolla med försäkringsbolaget så att Ultunas rehab är godkänd för försäkringen, men det tror jag, annars skulle jag bli förvånad. De som jobbade i receptionen på Ultuna berömde oss för en fin försäkring, försäkringsbolaget tog hela operationsbeloppet 28 000 vi betalade bara 300kr som var administrativa kostnader. Och ja, även tidigare när Charlie var sjuk så täckte försäkringsbolaget i stort sätt allt (45 000) så jag är otroligt tacksam för det.

Rehabiliteringen hemma fortsätter med stretch och belastningsövningar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0