Helgen som varit

I lördags gjorde jag något helt nytt, jag var iväg på min och Bettys första hopptävling. Vi har hoppat några clear rounder och pay and jumper på hemma klubben, men nu var det alltså första gången vi åkte iväg. Jag har haft Betty i snart 3 år (tiden går fort när man har roligt) men har alltså inte varit iväg innan och det pga. att hon varit rätt opålitlig mot andra hästar, och jag har tyckt att det varit för stressigt för henne på framhoppningar, det har ju en tendens att bli rätt trångt och rörigt. Men nu när vi varit iväg på endel träningar och dressyrtävlingar så har hon byggt upp sitt självförtroende och blivit mycket bättra mot andra hästar, även om hon ibland kan bli spänd och tittig.
 
Tävlingen i lördags gick helt okej, på framhoppningen ville hon inte hoppa alls, hon stannade till och med på det minsta hindret och jag tror att hon stannade 4-5 gånger på oxret, så förväntningarna var väl inte allt för höga att vi sedan skulle ta oss runt banan.
 
Stopp på första hindret, där hon verkade rätt förvånad över att vi skulle hoppa, men efter det så hoppade hon hela banan galant utan att tveka. Det hade jag verkligen inte förväntat mig efter det humöret hon visade på framhoppningen, men ibland ska man bli positivt överraskad också!
 
Så nöjd lämnade jag vår första hopptävling och blickar fram mot nästa tävling som inte är allt för avlägsen.
 


 
Nu ska jag hoppa i säng, god natt!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ein

23 september :D

2012-09-11 @ 10:47:42
Postat av: Fru Högstadius

Fina bilderna blev och vad bra upplägget var, alltså ordningen på hur bilderna ligger :) och högt över är hon också!

2012-09-11 @ 12:09:44
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0