Söndag

Idag blir det en rätt lugn eftermiddag. Var iväg och hoppade Betty på förmiddagen, blir oftast någon av helgdagarna bommarna åker fram. Idag så byggde vi upp en liten bana, det får inte plats så jättemånga hinder i vår 40m paddock men en liten bana fick vi in på ca 5-7 språng.
 
Tränade lite på det som jag kände att vi hade problem med förra helgen, att hon inte orkar komma tillbaka riktigt efter sprången och inte tar halvhalterna helt okej, på hemmaplan är det alltid mycket lättare. Hon är väldigt grön i hoppningen och behöver ett högre tempo, så jag blir ibland lite för försiktig med halvhalterna då jag inte vill störa för mycket. Men jag tyckte att vi gjorde bra ifrån oss båda två idag och hon kändes taktmässig mellan sprången.
 


 
Fina tjejen, hon gör mig så glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0