-Onsdag-

Jaha då var vi framme vid onsdag igen, snart är det helg och denna gång är det ju påsk också, och jag som inte hunnit tagit in påskris för att sätta fjädrar i än, får bli att fixa imorgon.

Idag fick jag hjälp ute i paddocken att ställa ut ett litet kryss för att hoppa över. Övningen som vi tidigare ridit under en Lina träning går ut på att det står ett eller flera hinder på medellinjen (vi valde att ha ett idag). Efter att hindret har hoppats så går man ut i höger eller vänster varv rider ett varv för att sedan rida på hindret igen och göra en volt på andra sidan och sen fortsätter det så. Går att göra både i trav och galopp.

Haha en liten skiss över övningen:



Betty och jag har ju inte hoppat på ett tag så vi tyckte att övningen kunde passa för att få henne att lyssna och bli mjuk i sidorna. Hon började passet med att vara ganska så het och gav från sig några glädjesprång. Men efter att ha varvat övningen i trav och galopp så taggade hon tillslut ner och lyssnade riktigt bra på mina hjälper.

Här är lite bilder:


Taggad?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0