Sommarplåga!

Det som syns på bild är mygg!
 
Det är hemskt med mygg, vi bor mitt runt ett av sveriges mest utsatta områden , Österfärnebofjärden. Det betyder att områderna runt omkring oss måste besprutas för att människor ska kunna vara ute och för att djur inte ska lida. Nu efter alla regnveckor och det varma vädret som varit de senaste dagarna så har myggen kläckts och det är påväg mot ett helvete. Hästarna är inte alls speciellt roade över att behöva gå ute i hagarna, de har täcken som skydd och även massor av spray, men de är ändå berörda. Så nu hoppas vi på ett lite svalare väder, framförallt kvällar och nätter, så det finns någon tid på dygnet som det är lite lugnare för djuren att vara ute.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Usch då, det kan inte vara kul alls. Själv har vi det lugnt här och har inte särskilt mycket insekter. Men vi bor också ganska öppet och det blåser nästan alltid här. ;)

Svar: Åhhh! så skönt det låter. Jag hoppas verkligen att det vänder här, de brukar komma i omgångar, men så länge det fortsätter vara varmt lär vi få plågas ett tag till :(
Aylen

2012-07-29 @ 22:08:40
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Fru Högstadius

Ursch!

2012-07-30 @ 07:52:51
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vet hur det är...
Vi har sommarstuga i Berrek strax utanför Österfärnebo. Behöver jag nämna att vi inte varit där mycket de senaste åren?
Som tur är så har min sambos familj stuga vid Storsjön utanför Sandviken så har vi någonstans att vara iaf :)

Svar: Kan tänka mig det, måste vara tråkigt. Får hoppas det gör ett jätteryck till nästa år så man slipper plågorna, vi har som sagt mycket här men vet att det är mycket värre ännu närmre området.
Aylen

2012-07-30 @ 19:56:08
URL: http://Http://farbrorgolden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0