Tävling

Första omgången av div 3 gick idag i Julmyra (där jag brukar vara och träna regelbundet). Med lite i tankarna att jag inte tycker anläggningen passar som tävlingsanläggning fick jag det idag även bevisat. Ridhuset är oisolerat, ingen riktig läktare utan det har byggts till en i efter hand så man kan stå ens med långsidan och titta direkt brevid manegen. Ingen cafeteria eller riktig toalett och dåligt med parkerings möjligheter. Ingen musik till tävlingen gjorde att allt runt omkring hördes väldigt bra! Publiken vågade knappt förflytta sig och man hör minsta lilla sten som förflyttades utanför ridhuset.
 
Betty var kanonfin på framridningen, hon svarade framåt och lyssnade bra på hjälperna. En riktig fröjd att sitta på! Jag blir framropad av en funktionär som talar om att det är min tur att gå in i ridhuset och jag lämnar framridningen, väl när jag ska gå in "-oj, nej nu ska domaren ta paus så du får vänta härutanför så länge". 10-15 min senare på en grusplan utanför ridhuset, hör vi hur de börjar komma igång inne i ridhuset igen, vi fortsätter vänta och undrar när personalen ska komma tillbaka så vi får komma in i ridhuset. Efter en liten stund kommer det en utspringandes, "-gå in gå in det är din tur att rida!" funktionären var alltså inte på plats och jag håller på att missa min ritt, bittert!
 
Jag får annan hjälp in i ridhuset, och visselpipan ljuder direkt när jag kommer in, så jag hinner alltså inte rida runt banan så som man brukar få göra och som de andra ekipagen fått möjlighet till. Hon blev jättespänd och bjudningen försvann ens med att vi kom in i ridhuset. Vi fick rätt bra betalt för den katastrofala ritten, men hade vi fått komma in på banan i tid och rida runt så hade kanske det spända hunnit släppt innan start.
 
Vet att det klagats från flera håll vilket är tråkigt för både arrangörerna och för ägarna till anläggningen (arrangören hade hyrt anläggningen), nu är det bara att ta nya tag och ladda upp för andra omgången istället som går i Uppsala.
 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0