Onsdags dressyr

Var iväg på en clear round dressyr igår, riktigt taggad sedan länge då det var ett tag sedan vi startade dressyr. Jag hade en jättefin häst på uppvärmningen. Hon var där jag ville ha henne, vi hade takten, hon var avslappnad med tryck i steget, lyhörd och allt fungerade bra. Det kändes som att vi kunde få till ett riktigt bra program! Även om det var mot kvällen som vi red så var det varmt och massor av flugor, jag har aldrig upplevt att hon är speciellt störd av dessa men igår var hon det och då lite extra när hon blivit varm. Öronen gick fram och tillbaka hela tiden och hon ville inte gärna ha sitt huvud stilla, så vi hade nog behövt en huva.
 
När vi kom in på banan så vet jag inte vad som hände, hon blev väldigt spänd och stark vilket gjorde att jag inte kan sitta i sadeln alls och ja, det är sjukt svårt att rida en spänd häst till avslappnad igen väl inne på banan. Så jag tror att jag gjorde min och Bettys sämsta ritt någonsin. :( Det tär på självförtroendet enormt. Jag försökte till och med att rätta till spändheten genom att rida lätt vissa delar, vilket jag vet att man inte får, och får avdrag för. Men vad gjorde det när det ändå gick så illa? 
 
Jag brukar sällan vara missnöjd, jag försöker att hitta det positiva i det ävenom det gått dåligt. Och det gör jag även i det här fallet. Men jag känner att jag behöver mer tid på mig att smälta det, jag behöver utrymme till att få vara missnöjd.
 
Framridning
 
Inne på banan
 
ps. Det var inget kavajtvång så jag skippade den.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

snygga!!

Svar: Tack så mycket :)
Aylen

2013-07-18 @ 21:30:47
URL: http://enewe.blogg.se/
Postat av: Fru Högstadius

man måste få vara besviken, men jag förstår att det kändes extra irriterande när hon var så fin på uppvärmningen. Men jaja, det kanske var fel på banan ;)

Svar: Vi kan nog skylla på mycket ;) det är man bra på. Men det var nog helt enkelt inte våran dag inne på banan.
Aylen

2013-07-19 @ 16:43:20
URL: http://fruhogstadius.blogg.se
Postat av: Emily Sörensen

Aa visst är det skönt med vänner som är villiga att hjälpa en och både vara kritiska men ändå kunna berömma samtidigt! :)

Svar: Absolut, ibland måste man sättas ned på jorden igen och ibland måste man peppas.
Aylen

2013-07-19 @ 23:54:32
URL: http://moretolove.horseworld.se
Postat av: Jen & Johnny - en blogg om ett fullblod

Svar: Eller hur ^^

Vad tråkigt att det inte gick bra men bättre lycka nästa gång! Hur som helst: Fy satan vilken snygg häst du har! Vad är hon för ras och hur hög är hon? Verkar vara en riktig pärla! :)

Svar: Oj tack! Hon är ett svenskt halvblod och är väl ca 163 cm. Men hon är rätt stor i typen, stora gångarter och rör sig bra, så ibland känns hon mycket större.
Aylen

2013-07-20 @ 10:35:00
URL: http://johnnyochjag.blogg.se
Postat av: Matilda

Haha ja, att man aldrig får nog med saker ;)

2013-07-20 @ 23:09:33
URL: http://johanssons.horseworld.se
Postat av: Linnéa Björkström

Vad synd att känslan från framridningen inte följde med till banan! Men det är bara att ta nya tag :)

Svar: Ja, det var lite trist. Men har kommit över det nu och som du skriver tar nya tag :D
Aylen

2013-07-21 @ 10:46:28
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se
Postat av: Felicia

Riktigt fina, super duper!
Vad är bilderna tagna med för kamera?

Svar: Åh tack så mycket. Bilderna vid det här tillfället är tagna med NikonD3200. :)
Aylen

2013-07-21 @ 21:55:32
URL: http://teamnyrk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0