Terräng

Imorse åkte vi tillbaka till terrängbanan för att träna lite själva. Tanken var att två av mina vänner skulle åka med ner dit för att sällskapa och för att vi skulle kunna ta draghjälp av varandra om det skulle behövas. Men, den ena försov sig, eller henne sällskap försov sig och den andra var så trött i kroppen efter att ha varit på konsert igår kväll så tillslut blev det bara jag och Betty kvar. 
 
Men vi lastade och åkte iväg, och det är jag väldigt glad över, för hjälp så duktig hon var! Det var ett hinder som hon inte ville hoppa under kursen förra helgen, det klippte hon direkt på första försöket, och alla andra med. Vi provade på lite nya små hinder ute i skogen som vi inte hoppat tidigare och alla gick bra. Det enda vi var tvugna att stanna och kika på var graven, den tyckte både hon och jag var rätt kreepy, men efter att ha kikat lite på den så var inte den heller några bekymmer. Hon gillar verkligen att vara ute på öppna stora banor och hoppa, och det visar sig tydligt i banhoppningen där hon har fått helt ny lust till att hoppa. Jag avslutade våran träningsrunda med att gå in i paddocken som finns brevid terrängen och hoppa två hinder som stod där inne, och hon bjöd och hoppade riktigt fint på dem. Så idag är hon dyr! :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa Björkström

Vad lyxigt att ha en sådan fin terrängbana att få rida på! Här finns det inga terräng hinder överhuvudtaget, om jag nu inte snickrar ihop ett par..

Svar: Ja det är skitkul! Det är synd att den har förfallit så mycket bara :/ Det var en väldigt fin tävlingsanläggning för några år sedan men när folk bara åkte dit och vandaliserade (inte hästmänniskor) så tröttnade tillslut de som var aktiva för att hålla det fräscht. Tycker att du ska snickra ihop några, med lite fantasi kan man få ihop väldigt fina hinder. Var på en pay and cross några mil från mig hos en familj som hade ordnat hemma i en av sina hagar, de hade blandannat en upp och ned vänd eka och en bom med massor av bildäck på. Men sen går det ju så klart att ta vanliga grenar i skogen och stockar, bara fantasin sätter gränser ;D
Aylen

2013-07-23 @ 14:44:48
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se
Postat av: Sanna & Josefine

Vad härliga bilder! :)

Svar: Ja, det är kul att kunna ha någon med som fotar :) Blir lite roligare då också än att bara beskriva vad man gjorde.
Aylen

2013-07-23 @ 18:08:00
URL: http://teamhoppmupparna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0