Lördag

Jag älskar att kunna ta det lugnt, men samtidigt tar jag mig nästan aldrig tiden till det. Förra helgen var jag tvungen att ställa in en dressyrklass pga att jag kände mig slö och orkeslös, jag hade under natten till tävlingsdagen drabbats av en förkylning. Oftast blir jag inte så förkyld att jag blir sängliggandes men lite slö och matt blir man ju nästan alltid. 
 
Tillbaka på jobbet i måndags i fullfart, dundrandes huvudvärk på tisdagen som resulterade i illamåeende, och sen blev jag liggandes på onsdagen. Men efter att ha vilat en dag så var det bara full fart på't igen och iväg på träning på torsdagen. Jag är fortfarandes förkyld men känner mig för pigg för att vilja spendera dagarna i sängen eller innomhus. Det är väl tur att kroppen talar om när det verkligen är dax att varva ner, men oftast tar viljan mer plats än välbefinnandet. 
 
Träningen gick rätt bra, tränar mycket på att försöka slappna av i min vänstra sida när jag rider. Sen red vi mycket genom grunderna då det var ett tag sedan vi var iväg och red dressyr för tränare. Och jag, eller hästen rättare sagt fick beröm för att vara väldigt avslappnad och harmonisk mot vad hon varit för ca ett halv år sedan. Och mycket det tror jag beror på att vi bytt stall och båda trivs så mycket bättre nu än förr. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Man ska ha mysigt i stallet :) vi tycker om att ha er där!!

Svar: Kul att höra, :) vi trivs väldigt bra, alla tre!
Aylen

2013-10-06 @ 15:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0