Underbar torsdagskväll


Igår eftermiddag skickade jag ett sms till Elin som har stallet där mina hästar står och frågade om vi inte skulle rida ut en sväng. "Kommer ut om 5 min" fick jag som svar och det gjorde hon. Vi funderade en stund över vart vi skulle rida och sen kom hon på att vi skulle rida ner till sjön som ligger ca 3-4km från stallet. 

Sista biten ner till sjön är verkligen helt underbar, i skogen och på en skoterled med sandmark, perfekt för en galopp! 

Väl nere vid sjön tänkte vi att det var ju lika bra att kolla om hästarna ville svalka benen lite, först är det en stor gräsmatta innan det kommer några meter sand för att sedan komma till sjön. Betty tyckte att kanten mellan gräset och sanden var sjuktlädkig! Hon har ju aldrig gått på sand tidigare! ;) Haha ja, ni vet hur det kan vara. Bara vi väl kom över sanden så plaskade hon på bra ner i vattnet, det var minsann inte läskigt. :) även om det inte var så varmt i luften så sken solen på oss och det var en riktigt mysig uteritt. 

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Åh vilken mysig bild!

SV: Tack, precis min tanke nu när hösten kommit :)

Svar: Ja, det var riktigt mysigt också :) perfekt när det inte är badsäsong för oss människor.
Aylen

2013-09-20 @ 12:58:51
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Elin

Sååå jäkla mysigt var det :D

Svar: Jaaa, visst var det! Synd att barnfamiljer ska bada där på sommaren, det borde göras om till ett djurbad ;P
Aylen

2013-10-06 @ 15:22:20
Postat av: Elin

Haha ja verkligen! Eller så rider vi bara över varnfamiljerna, problem solved ;)

2013-10-07 @ 19:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0